Tänk att det nästan gått ett år sedan jag skrev sist. Pinsamt, rent ut sagt. Mycket har hänt sedan dess. Jag jobbar numer på hemmaplan vilket ger mig mer tid hemma med kidsen utan att behöva gå ner i tid. Kan cykla till jobbet på en pisskvart. Vilken skillnad i livskvalité!
Aylinn har börjat förskoleklass, tappat en tand och håller på med både dans och truppgympa.
Eomer går nu i trean, spelar både bandy och fotboll.
Yrla går på förskolan och gör inte så mycket mer än växer och frodas för tillfället.
Jag hoppas på att komma i gång med regelbundet bloggande nu igen. Förhoppningsvis någon gång i veckan i alla fall. Jag har startat en ny blogg till mig själv som inkluderar det mesta, men barnen kanske behöver en egen plats i alla fall. Ni är så klart välkomna in och hälsa på där med. :)
Visar inlägg med etikett Aylinn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Aylinn. Visa alla inlägg
29 jan. 2018
19 feb. 2017
När tiden inte räcker till
Jag började jobba igen den 2 januari i år och sedan dess känner jag att tiden inte riktigt räcke till för frivoliteter som att uppdatera bloggar. Alla mina bloggar har blivit lidande, inte bara den här, vilket är lite trist. Det finns ju massor att berätta om vad som händer i barnens liv och vilka framsteg de gör.
Yrla har till exempel börjat gå. Det har varit på gång sedan jul, och för några veckor sedan släppte det helt och nu knatar hon hellre än kryper när hon ska någonstans. Hon har även två nya tänder på gång i underkäken. Om en knapp månad fyller hon ett år. Helst galet vad fort tiden går! Det var ett år sedan jag gick hem på ledighet.
De andra två växer och frodas de med. Éomer har börjat gå på kalas som inte längre är kalas utan snarare "fest" på kvällstid där det bjuds på mat istället för tårta och godis. Hans egna 8-årskalas som hölls i föreningslokalen här på området var en hit med både dansstopp och hela havet stormar.
Aylinn längtar efter sin 6-årsdag och planerar redan sitt kalas. I höst börjar hon förskoleklass och hjälp vad stor hon blivit. Dock har hon på sistone haft lite separationsångest och tyckt att det varit jobbigt när jag och maken åkt iväg utan henne. Just nu behöver hon extra många kramar och kärlek för det gör ont både här och där. Växtvärken har stört nätter ganska länge nu så vi får hoppas att det ger med sig.
Om ni undrar vad vi har för oss när vi inte har tid att uppdatera här kan ni följa mig på instagram där jag är mycket mer aktiv än här i bloggen. ;) Sen får jag klura på hur jag ska göra med bloggarna. Det är ju kul att uppdatera och dela med sig, men det tar ju ändå en del av ens fritid. Måste kanske utforma en som innehåller allt, förutom skrivandet som jag vill ha separat. Ja, det återstår att se. Har ni några bra idéer är jag av idel öra.
Yrla har till exempel börjat gå. Det har varit på gång sedan jul, och för några veckor sedan släppte det helt och nu knatar hon hellre än kryper när hon ska någonstans. Hon har även två nya tänder på gång i underkäken. Om en knapp månad fyller hon ett år. Helst galet vad fort tiden går! Det var ett år sedan jag gick hem på ledighet.
De andra två växer och frodas de med. Éomer har börjat gå på kalas som inte längre är kalas utan snarare "fest" på kvällstid där det bjuds på mat istället för tårta och godis. Hans egna 8-årskalas som hölls i föreningslokalen här på området var en hit med både dansstopp och hela havet stormar.
Aylinn längtar efter sin 6-årsdag och planerar redan sitt kalas. I höst börjar hon förskoleklass och hjälp vad stor hon blivit. Dock har hon på sistone haft lite separationsångest och tyckt att det varit jobbigt när jag och maken åkt iväg utan henne. Just nu behöver hon extra många kramar och kärlek för det gör ont både här och där. Växtvärken har stört nätter ganska länge nu så vi får hoppas att det ger med sig.
Om ni undrar vad vi har för oss när vi inte har tid att uppdatera här kan ni följa mig på instagram där jag är mycket mer aktiv än här i bloggen. ;) Sen får jag klura på hur jag ska göra med bloggarna. Det är ju kul att uppdatera och dela med sig, men det tar ju ändå en del av ens fritid. Måste kanske utforma en som innehåller allt, förutom skrivandet som jag vill ha separat. Ja, det återstår att se. Har ni några bra idéer är jag av idel öra.
23 dec. 2016
God jul & Gott Nytt År!
![]() |
| Skapad med Nibbles Scribbles kit Rustic Christmas |
Nu verkar alla vara på bättringsvägen och vi kan börja njuta av jullovet och jag av mina sista dagar som föräldraledig. Jag börjar jobba igen 2 januari då de ska omstrukturera på kontoret så tyckte jag att det var bättre att hoppa in i utbildning tillsammans med två andra återvändare så att man faktiskt känner någon och hamnar i samma enhet som tidigare. :)
Om:
Aylinn,
bilder,
Eomer,
jul,
julkort,
scrapbooking,
syskonen bus,
Yrla
21 nov. 2016
Vägda och mätta
Den här veckan har alla barn varit hos BVC resp skolsköterska för att vägas och mätas och allt annat som hör till.
Eomer är nu 131,3 cm lång och väger 28,3 kg. Vi var på utvecklingssamtal för någon vecka sedan, och det var idel positiva ord läraren hade att säga. Förra året när vi var på samtal var det lite mer turbulent och han hade svårare att koncentrera sig än vad han har nu. Så länge han tycker att det han håller på med är kul är han lugn och lyssnar och gör det han ska. Men så fort han tycker det är tråkigt eller inte hänger med börjar han göra annat.
Hans drömyrke just nu är att spela fotboll i Barca. :P
Aylinn är nu 109 cm lång och väger 17,1 kg, en liten speta, som hon alltid varit. Hon hade inga problem med att ta spruta och ritade precis så som bvc-sköterskan bad henne. Hon har gått på dans den här terminen och tycker det är jätteroligt. Den 4 december är det avslutning på Teatern och det ser hon fram emot.
Ändå är hennes mål att bli busschaufför när hon blir stor. ;)
Yrla stoltserar med 67 cm över havet och väger nu 8,1 kg vid åttamånaderskollen. Vi plockade fram gåvagnen i helgen för hon började resa sig mot allt och gick skjutandes en pall framför sig. Hon tycker iofs att den är lite läskig. Krypandet går nu i rasande fart och det är sällan hon är kvar länge där man satt henne och vi måste hålla koll på henne för hon stoppar allt i munnen. Hon är en riktig lite busfia som älskar sina storesyskon och katten enormt mycket.
Just nu längtar barnen till jul och önskar sig allehanda ting som vita skjortor till Eomer (behöver kläder överlag med tanke på hur han växer), Aylinn vill helst ha Frost-grejer i år igen, men behöver även hon kläder, Yrla behöver inte så mycket kläder, men snarare lite mer anpassade leksaker, kanske något instrument, som en trumma eller maraccas för hon älskar att trumma på allt. Kommer dock uppdatera deras önskelistor vad det lider.
Eomer är nu 131,3 cm lång och väger 28,3 kg. Vi var på utvecklingssamtal för någon vecka sedan, och det var idel positiva ord läraren hade att säga. Förra året när vi var på samtal var det lite mer turbulent och han hade svårare att koncentrera sig än vad han har nu. Så länge han tycker att det han håller på med är kul är han lugn och lyssnar och gör det han ska. Men så fort han tycker det är tråkigt eller inte hänger med börjar han göra annat.
Hans drömyrke just nu är att spela fotboll i Barca. :P
Aylinn är nu 109 cm lång och väger 17,1 kg, en liten speta, som hon alltid varit. Hon hade inga problem med att ta spruta och ritade precis så som bvc-sköterskan bad henne. Hon har gått på dans den här terminen och tycker det är jätteroligt. Den 4 december är det avslutning på Teatern och det ser hon fram emot.
Ändå är hennes mål att bli busschaufför när hon blir stor. ;)
Yrla stoltserar med 67 cm över havet och väger nu 8,1 kg vid åttamånaderskollen. Vi plockade fram gåvagnen i helgen för hon började resa sig mot allt och gick skjutandes en pall framför sig. Hon tycker iofs att den är lite läskig. Krypandet går nu i rasande fart och det är sällan hon är kvar länge där man satt henne och vi måste hålla koll på henne för hon stoppar allt i munnen. Hon är en riktig lite busfia som älskar sina storesyskon och katten enormt mycket.
Just nu längtar barnen till jul och önskar sig allehanda ting som vita skjortor till Eomer (behöver kläder överlag med tanke på hur han växer), Aylinn vill helst ha Frost-grejer i år igen, men behöver även hon kläder, Yrla behöver inte så mycket kläder, men snarare lite mer anpassade leksaker, kanske något instrument, som en trumma eller maraccas för hon älskar att trumma på allt. Kommer dock uppdatera deras önskelistor vad det lider.
Om:
Aylinn,
bilder,
bvc,
Eomer,
framsteg,
syskonen bus,
tillväxt,
Yrla,
önskelista
26 okt. 2016
Intervju med ungarna
Såg denna cirkulera ett par var på facebook och föll för det charmiga i svaren barnen gav. ;)
Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar:
1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
Aylinn: inte låta.
Eomer: gå upp på ditt rum
2. Vad gör mamma lycklig?
Aylinn: Att jag städar.
Eomer: snälla barn
3. Vad gör mamma ledsen?
Aylinn: Om man gör dumma saker
Eomer: elaka barn
4. Hur får mamma dig att skratta?
Aylinn: Man gör så att man är rolig.
Eomer: kittlar mig
5. Hurdan var mamma som barn?
Aylinn: Lekte och läste böcker.
Eomer: snäll och hjälpsam
6. Hur gammal är mamma?
Aylinn: 36
Eomer: 35
7. Hur lång är mamma?
Aylinn: Så här (visar med händerna)
Eomer: en å kanske femtio
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
Aylinn: Håller på med datorn
Eomer: skriva
9. Vad är mamma jättebra på?
Aylinn: Laga mat
Eomer: mata yrla
10. Vad är mamma inte så bra på?
Aylinn: Laga våfflor
Eomer: stå på händer
11. Vad jobbar mamma med?
Aylinn: kontor
Eomer: försäkringskassan
12. Vad är mammas favoritmat?
Aylinn: Pannkakor
Eomer: vet inte
13. Varför är du stolt över mamma?
Aylinn: Mamma är snäll
Eomer: lagar goda pannkakor
14. Om mamma var en seriefigur vem skulle hon vara?
Aylinn: Supertjejen
Eomer: spindelmannentjejen den rödhåriga 15.
Vad gör du och mamma tillsammans?
Aylinn: Går på promenad
Eomer: pratar
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
Aylinn: Vet inte
Eomer: vet inte
17. Vad är olika mellan er?
Aylinn: Vi är inte lika stora
Eomer: allt, tror jag utom att gilla spel
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
Aylinn: Därför jag gör henne glad.
Eomer: för typ allting
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
Aylinn: Havet
Eomer: hemma hos Oscar och dom (jocke och Johanna)
Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar:
1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
Aylinn: inte låta.
Eomer: gå upp på ditt rum
2. Vad gör mamma lycklig?
Aylinn: Att jag städar.
Eomer: snälla barn
3. Vad gör mamma ledsen?
Aylinn: Om man gör dumma saker
Eomer: elaka barn
4. Hur får mamma dig att skratta?
Aylinn: Man gör så att man är rolig.
Eomer: kittlar mig
5. Hurdan var mamma som barn?
Aylinn: Lekte och läste böcker.
Eomer: snäll och hjälpsam
6. Hur gammal är mamma?
Aylinn: 36
Eomer: 35
7. Hur lång är mamma?
Aylinn: Så här (visar med händerna)
Eomer: en å kanske femtio
8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
Aylinn: Håller på med datorn
Eomer: skriva
9. Vad är mamma jättebra på?
Aylinn: Laga mat
Eomer: mata yrla
10. Vad är mamma inte så bra på?
Aylinn: Laga våfflor
Eomer: stå på händer
11. Vad jobbar mamma med?
Aylinn: kontor
Eomer: försäkringskassan
12. Vad är mammas favoritmat?
Aylinn: Pannkakor
Eomer: vet inte
13. Varför är du stolt över mamma?
Aylinn: Mamma är snäll
Eomer: lagar goda pannkakor
14. Om mamma var en seriefigur vem skulle hon vara?
Aylinn: Supertjejen
Eomer: spindelmannentjejen den rödhåriga 15.
Vad gör du och mamma tillsammans?
Aylinn: Går på promenad
Eomer: pratar
16. Vad är likt mellan dig och mamma?
Aylinn: Vet inte
Eomer: vet inte
17. Vad är olika mellan er?
Aylinn: Vi är inte lika stora
Eomer: allt, tror jag utom att gilla spel
18. Hur vet du att mamma älskar dig?
Aylinn: Därför jag gör henne glad.
Eomer: för typ allting
19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka?
Aylinn: Havet
Eomer: hemma hos Oscar och dom (jocke och Johanna)
5 okt. 2016
Tänder
Jag började fundera varför Yrla var så ovanligt grinig och otröstlig, tills jag såg det lilla grynet på väg upp i underkäken. Första tanden alltså. Det förklarar så mycket. Min annars solstråleglada bäbis var en riktig grinolle som inte ville annat än att sitta hos mamma.
Jag har glömt att berätta att jag hälsade på jobbet för ett tag sedan. Passade då på att förlänga min mammaledighet februari ut, och inte vara tillbaka som första december, vilket jag tänkt från början. Det känns jätteskönt att veta att jag har nästan ett halvår till hemma med lillskruttan.
Passar på att njuta av att ungarna har korta dagar i skola och förskola. Igår bakade vi bullar till kanelbullens dag, och alla var med.
Éomer läste receptet, Aylinn blandade och Yrla stod för "skönsång". ;)
Jag har glömt att berätta att jag hälsade på jobbet för ett tag sedan. Passade då på att förlänga min mammaledighet februari ut, och inte vara tillbaka som första december, vilket jag tänkt från början. Det känns jätteskönt att veta att jag har nästan ett halvår till hemma med lillskruttan.
Passar på att njuta av att ungarna har korta dagar i skola och förskola. Igår bakade vi bullar till kanelbullens dag, och alla var med.
Éomer läste receptet, Aylinn blandade och Yrla stod för "skönsång". ;)
Om:
Aylinn,
bilder,
Eomer,
syskonen bus,
tänder,
vardagslunk,
Yrla
20 sep. 2016
Yrla 6 månader och Eomer och Aylinn blir bunkbuddies
Yrla har nu hunnit bli 6 månader och hon har enligt senaste bvc-besöket vuxit ikapp storasyster vid samma ålder i längd och dragit ifrån i vikt. Hon hade ju en dipp mellan tre och fyra månader, men nu har hon tagit igen det. Hon hade gått upp nästan ett kilo sedan förra besöket. :) Mat, gröt, välling, amning och ersättning då och då verkar ha gjort susen. :) Hon är verkligen en liten solstråle för det mesta, tills hon superhungrig eller supertrött.
Hon stoltserar nu med 64,5 cm över havet, väger 7380 g samt har ett huvudomfång på 41,6 cm. Hon sitter hellre än ligger, och nåde dig om du lägger henne på rygg för då blir hon fly förbannad. Ligga på mage går bra, men man får hålla koll på henne för hon vill gärna ta sig framåt, dock med hjälp av ansiktet än så länge, istället för armarna, men det är nog bara en tidsfråga tills hon kommer på tekniken.
Storesyskonen har nu blivit bunkbuddies. Vi har äntligen fått upp våningssängen vi köpte för en hundring på facebook innan sommaren. De är supernöjda.
Aylinn har börjat på dance hos Bumpyfeet, något hon fick i födelsedagspresent. I söndags var första tillfället och hon verkade supernöjd.
Eomer trivs i skolan och övar nu blockflöjt flitigt, till föräldrarnas förtret, och går på simskola med skolan varje tisdag. Han har ännu inte kommit hem och varit "drunken". ;)
Hon stoltserar nu med 64,5 cm över havet, väger 7380 g samt har ett huvudomfång på 41,6 cm. Hon sitter hellre än ligger, och nåde dig om du lägger henne på rygg för då blir hon fly förbannad. Ligga på mage går bra, men man får hålla koll på henne för hon vill gärna ta sig framåt, dock med hjälp av ansiktet än så länge, istället för armarna, men det är nog bara en tidsfråga tills hon kommer på tekniken.
Storesyskonen har nu blivit bunkbuddies. Vi har äntligen fått upp våningssängen vi köpte för en hundring på facebook innan sommaren. De är supernöjda.
Aylinn har börjat på dance hos Bumpyfeet, något hon fick i födelsedagspresent. I söndags var första tillfället och hon verkade supernöjd.
Eomer trivs i skolan och övar nu blockflöjt flitigt, till föräldrarnas förtret, och går på simskola med skolan varje tisdag. Han har ännu inte kommit hem och varit "drunken". ;)
23 aug. 2016
Vardagen är här
Det var ett tag sedan jag uppdaterade här. Vi har njutit av sommar och sol, och ibland även av regn hela sommaren. Igår var det dock dags att gå tillbaka till vardagen igen, i alla fall för far och barn. Jag är fortfarande mammaledig ett tag till.
Eomer böjar nu i tvåan och Aylinn går sista året på förskolan. Vad hände, liksom? De har blivit så stora! Som tur är har jag den här lilla donnan, nedan, att njuta av. 5 månader och vi har börjat med smakisar. Jag började tilläggsmata henne för någon månad sena när jag märkte att hon inte var helt nöjd med amningen. Nu har vi även lagt till gröt till frukost (amning vid 7), grönsakspuré till lunch (plus amning), ersättning på eftermiddagen för då anser hon oftast att hon håller på att förgås av hunger, sedan amning och välling inför natten.
Hon somnar oftast runt 20 för natten och sover till halv sju, sju. Vi får se om rutinerna ändras något nu när de stora barnen går i skolan. Hon sover två-tre gånger under dagen, beroende på vad vi gör. Hon vill helst somna om efter morgonamningen, men iom att hennes syskon måste till skola och dagis så funkar inte riktigt det, så hon får sova när vi kommer hem istället.
Eomer böjar nu i tvåan och Aylinn går sista året på förskolan. Vad hände, liksom? De har blivit så stora! Som tur är har jag den här lilla donnan, nedan, att njuta av. 5 månader och vi har börjat med smakisar. Jag började tilläggsmata henne för någon månad sena när jag märkte att hon inte var helt nöjd med amningen. Nu har vi även lagt till gröt till frukost (amning vid 7), grönsakspuré till lunch (plus amning), ersättning på eftermiddagen för då anser hon oftast att hon håller på att förgås av hunger, sedan amning och välling inför natten.
25 maj 2016
Aylinn 5 år
Igår fyllde storfröken hela 5 år! Det firade vi med familjen och grannar för att ladda om för barnkalas i helgen. :) Aylinn var nöjd med alla presenter hon fick, men ser ännu mer fram emot det "riktiga" kalaset på söndag när vännerna kommer.
8 feb. 2015
28 maj 2014
Kalasande
Lilltroll blev ordentligt firad i lördags, med tårta från Tårterian, cupcakes och massor av fina presenter! Massor av kläder fick hon vilket verkligen behövs när hon växer som ogräs just nu. ;)
Huset var fullt av firare och jag är så glad att vi kunde vara ute. Nästa år är det nog läge för ett barnkalas och ett släktkalas. ;)
24 maj 2014
Grattis lilla bus!
Tänk att tre år sedan har gått sen du kom till världen!
Grattis vårt älskade lilla bustroll på födelsedagen!
24 feb. 2014
Med inlevelse
18 feb. 2014
They grow up so fast...
Detta brev damp ner i brevlådan i förra veckan. Ugh. Jag har ett barn i skolåldern. Jojomän, visst är det
Igår åkte han dessutom med en kompis hem, mamman ringde och frågade om det gick bra, trots att vi inte träffat dem tidigare, och så klart gjorde det det. :) Han blev hemskjutsad och hade dessutom fått middag hos vännen. Vilken lyx! ;)
Lillasyster har bestämt sig för att sluta sova middag på dagis. Vilket har resulterat i att hon, då hon gått kortdag och blivit hämtad vid tre somnat i soffan och sovit en stund för att sedan vara piggelin vid läggdags. Nu när hon fått gå långa dagar igen så har det gått bättre att hålla henne vaken. Men det är så klart en knepig övergångstid. Idag har hon iaf somnat i sin säng vid rätt tid, så vi hoppas att hon sover hela natten nu. ;)
4 feb. 2014
Den här donnan är blöjfri!
Sedan några veckor tillbaka har vi ingen användning för blöjor längre! Tjoho! Det har gått snabbt och smidigt med bara några få olyckor. Jag är så stolt!
Dock har hela familjen legat däckad i hög feber och förkylning. Mindre roligt. Storebror hade uppåt 40 grader när det var som värst, jag och lillasyster kom lindrigast undan med under 39, men hostar och snörvlar lite till och från. Men idag blir det äntligen dagis för busungarna, men pappan ska till läkarn då han hostar som en galning.
4 nov. 2013
Bildkavalkad, och gissa sången
Om:
Aylinn,
Eomer,
framsteg,
språkutveckling,
syskonen bus,
videoklipp
Då var det lillasysters tur...
Ja så lagom till att storebrors koppor torkat in så var det då dags för lillasysters koppor att bryta ut. Skönt att ha det gjort. :) Så pappan som varit hemma nu i två veckor fick äntligen gå till jobbet och jag får vara hemma med lillpricken och mysa. :) Mycket Pippi blir det.
Fick även ta fram saxen och ta och klippa till familjen igår, så nu är alla nyklippta och fina förutom jag. :)
Fick även ta fram saxen och ta och klippa till familjen igår, så nu är alla nyklippta och fina förutom jag. :)
27 maj 2013
Lite sent men...
Grattis till lillasyster på 2årsdagen!
(24/5-13)
Här iförd kläder som hon fick av farmodern. Hon fick även en ny docka, med olika tillbehör, ett babyskydd till den, mer kläder, ett lyckotroll och en docksäng samt en bok om Lilla Anna, den har vi läst varje kväll sen i fredags. ;)
Angående sovandet i egen säng så går det sisådär. Hon tycker numer i alla fall att det är helt okej att somna där, men vaknar oftast ett par timmar och går inte att söva om i hennes säng utan måste komma upp till oss. Det går i alla fall framåt och det är huvudsaken. Jag behöver inte heller vara kvar med henne utan hon kan ligga och "pooa" och läsa lite för sig själv efter jag gått ut för att sedan somna. Det är så skönt att det går framåt!
19 maj 2013
Plötsligt händer det...
Just nu ligger lillasyster och sover i sin säng. Det var typ andra gången ever som hon somnade i den. Normalt sätt brukar hon alltid somna i min famn eller bredvid mig i soffan. Men nu känner jag att det är mer än dags att hon börjar sova helt själv och dessutom somna utan att dra mig i håret. Och jo, idag så läste jag en bok för henne, hon var inte glad när jag lade henne, men lugnade sig och sedan låg hon och myste lite medan jag satt bredvid henne på golvet och sedan somnade hon lugnt. Så skönt! Måste få det på rutin!
Annars har vi busat mest hela dagen. Drog till farfarn som lämnat ett stort paket på farstubron häromdagen. Något som inte alls fick plats på vår baksida som han trodde.
Två supernöjda ungar kan jag lova. ;) Kanske därför lillasyster somnade så gott också! Måste var helt slut efter allt studsande. ;) Vi slutade dessutom dagen med lekparkshäng med grannpojken och en massa rutschkaneåkning. Kan knappast bli bättre. ;)
Håll tummarna nu för att lillasyster fortsätter att sova snällt i sin säng större delen av natten...
Annars har vi busat mest hela dagen. Drog till farfarn som lämnat ett stort paket på farstubron häromdagen. Något som inte alls fick plats på vår baksida som han trodde.
Två supernöjda ungar kan jag lova. ;) Kanske därför lillasyster somnade så gott också! Måste var helt slut efter allt studsande. ;) Vi slutade dessutom dagen med lekparkshäng med grannpojken och en massa rutschkaneåkning. Kan knappast bli bättre. ;)
Håll tummarna nu för att lillasyster fortsätter att sova snällt i sin säng större delen av natten...
12 maj 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






























