Visar inlägg med etikett inskolning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett inskolning. Visa alla inlägg

14 apr. 2013

Inskolade igen

Ja, bloggen har blivit mer än lovligt lidande. Förlåt. Men nu är i alla fall barnen inskolade igen, och kommer få gå 15h till en början då maken ännu ej blivit med jobb. På tisdag börjar jag elva så då kan jag följa med och lämna dem på morgonen. :) De verkar trivas bra i alla fall, även om storebror har klagat lite på att det inte är någon som vill leka med honom. De har ju bara gått några timmar om dagen i en vecka så det kommer ju att ge sig om några veckor.

Lillasyster har de velat ha sovandes inomhus på madrass, och det funkar visst inte så bra. Hon har alltid sovit ute i vagn tidigare, och sover så bra ute, så vi får se om de lyssnar på oss. Deras anledning till att hon inte fått sova ute var visst att de tyckte vagnen var så kall. Då kan man ju tycka att man kan ta in den medan de äter lunch, klä på henne och sedan köra ut henne i vagnen. Tror det ger sig också. :)

Förövrigt håller jag på och uppdaterar barnens önskelistor (se menyraden). Lillasyster blir ju snart två så det är väl på sin plats. Vissa saker önskar de sig tillsammans också... ;) får se om jag gör en gemensam också. :P
pussgurkorna

10 aug. 2012

Förskoleunge

Japp, då var dottern färdiginskolad. Hon var det egentligen redan igår, och har varit helt ensam på dagis från i måndags. Personalen skickade hem pappan för de tyckte att det gick så bra. Hon äter bra, sover bra och är allmänt glad! Hon är dessutom väldigt harmonisk och gosig hemma på kvällen. Vilken lycka!

På måndag börjar vardagen på riktigt igen. Pappan börjar jobba. Som tur är har vi båda sommartider nu så i börjar behöver de inte bli så långa dagar för ungarna. Men det är i alla fall väldigt skönt att veta att vi nu har två barn som trivs väldigt bra på sin förskola. Storebror har tyckte att det varit lite trist den här veckan då hans lekkamrater fortfarande har sommarlov, och dessutom så har de bytt avdelning, men jag vet att han trivs ändå och att det kommer bli bättre när vännerna är tillbaka. Igår hade han visst inte velat gå hem när pappan hämtade honom. ;) Bra betyg! :)
Lilla gosan lägger "noppor". 

2 aug. 2012

Inskolning dag 2

Lillskruttan har varit på dagis nu två dagar. Väldig mjukstart, och den riktiga inskolningen drar igång på måndag. Hon ska gå några timmar, äta lunch där och sedan blir hon hämtad. På torsdag och fredag ska hon vara där över lunch och vila. Det verkar än så länge gå jättebra. Hon är ju så social och älskar att leka med andra barn.
Jag tror att det kommer gå hur bra som helst! :)