Visar inlägg med etikett föräldraskap. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett föräldraskap. Visa alla inlägg

31 maj 2013

Slöa dagar i solen

Just nu är jag inne i en period där jag jobbar korta dagar. Ungarna blir därför lämnade sent eller hämtade tidigt. Skönt. Speciellt den här tiden på året.

Vi har även hunnit med två tandläkarbesök med storebror då det visade sig att han har hål i tänderna. :( Han har lagat ett och har två till som ska lagas. Känner mig något misslyckad som mamma. Speciellt som den första tandsköterskan i princip anklagade mig för att missköta hans tandborstning (den andra var mycket bättre och superbra med storebror och förklarade vad som skulle hända när de lagade tanden). Så nu blir det inget småätande, bara vatten mellan måltiderna och hjälp med tandborstningen. Ingen pardon. Storebror var jätteduktigt vid båda tillfällena. Så imponerad!

12 juni 2012

Saker man inte vill höra från sin 3 åring...

Kan säga att jag var nära att ta fram rotborste och såpa och tvätta storebrors tunga igår. Han var något oumbärlig och otroligt dryg och bara sa emot mig vad jag än sa och till slut bad jag honom, vänligt men bestämt, att gå in på rummet och lugna ner sig. Vet ni vad ungen säger då?!
"Fuck you!" Jisses vad arg jag blev. Var har han lärt sig sådant språk? Inte av oss i alla fall. Så jag frågade honom och det visade sig att det var en äldre pojke på dagis som brukar säga sådant. Jag förklarade då att det är ett mycket fult uttryck och jag inte vill att han ska säga sådant, oavsett vad andra barn säger.

Just nu är jag ännu gladare för att det blir åldersindelat på förskolan från augusti, vill jag lova. Det där är ju verkligen inget man vill att ens treåring ska springa runt och säga till folk. :/ 

Han verkar ha kommit in en jobbigare period igen, där han säger emot, testar och är allmänt dum mot sin syster. Tjuvnyp här och där och dessutom inte slutar när man säger till honom. Det är bara att bita ihop och räkna till 100 eller så. ;)

Vill hellre se honom så här, gosig och snäll, och lekandes med lillasyster som den fina storebror han är!