Visar inlägg med etikett förskoleklass. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett förskoleklass. Visa alla inlägg

3 sep. 2014

Första läxan

Ja, storebror har ju som bekant börjat förskoleklass den här terminen, och medan mamman har fullt upp med introdagar och utbildning på nya jobbet så landar den första läxan.


Så han har skrivit helt själv, men så klart med lite hjälp från pappan. När jag såg detta på jobbet under en rast blev den här mamman alldeles tårögd och var tvungen att visa upp det för kollegorna. Min lille pöjk har plötsligt blivit så stor! Han berättade när jag kom hem idag (har varit i sthlm i två dagar med övernattning, träffade båda ungarna en snabbis i morse) att han fått både mattebok och svenskabok. Min lille gosgubbe är plötsligt stor!

18 aug. 2014

Första skoldagen

Det var en förväntansfull stor liten kille som idag lämnades för sin första dag i förskoleklassen. Han möttes av grannflickorna och vännen Elliot. Och lyckades hamna i tidningen. Misstänkte det när fröken ringde och frågade om det var okej att Kuriren fotade, då vi glömt lämna in lappen med vårt godkännande. ;) Så då hamnade vår skruttunge (som inte är så liten länge) i tidningen. Citerad och på bild. :)


Lilla finingen! Det var inte så länge sedan han var en liten plutt! ;)

17 aug. 2014

Tillbaka till vardagslunken

Imorgon är det förskoleklass och dagis som gäller för mina små troll. De har fått ett härligt långt sommarlov, men nu börjar allvaret. ;) Kan knappt förstå att storbus faktiskt börjar förskoleklass! De är båda förväntansfulla så jag vet inte hur det blir med att sova i natt. Är så tacksam för att jag börjar 10:15 imorgon och därför kan vara med och lämna storskrutt på skolan.