29 juli 2012

När sonen själv får välja...

... eller ja, med något styrd hand från föräldrarna, så shoppas detta på loppis. :) 
Fem myror-spelen fick han för en tjuga, det ena har trasig kartong men är komplett så det fick vi med gratis. :) Boken var ju bara ett måste så klart.. ;) Han är supernöjd!

Lillasyster hittade vi inget till dessvärre, men mamman och pappan fyndade lite. Om det kan ni snart läsa här.

Lillskrutt är inte så liten längre

På onsdag börjar dottern på förskolan. Känns väldigt vemodigt, då en till bebis inte finns i planeringen (även om jag bra gärna skulle vilja). Min lilla bebis liksom. Stor nog att börja på dagis. Självklart hade jag velat att hon skulle få vara hemma lite till, men dagarna räcker helt enkelt inte till. Jag vet att hon kommer att trivas som fisken i vattnet på dagis, hon är en ritkigt social unge och älskar att ha folk omkring sig. Men det är det här med att hon plötsligt blir så stor.

Igår var vi och köpte ett fint regnset till henne då vi 1) inte kunde hitta storebrors och 2) det var antagligen för stort ändå då det var i 86 och lillasyster har inte riktigt vuxit i 80 ännu. Som tur var hade de billiga, och snygga, på ÖB så det blev inte allt för dyrt. :) Jag tror hon gillar det dessutom... ;)

Så nu kan det komma regniga dagar och hon kan ändå vara ute. :)

23 juli 2012

Kidsen goes 50-ies

Vi var på temafest i lördags, vi hade ingen barnvakt, så det var bara att dressa upp barnen också. ;) Tycker vi lyckades rätt bra faktiskt.
Jag tror de hade ungefär lika roligt som mamma och pappa hade på kalaset. ;)

19 juli 2012

Dotterns nya grej...

Igår sprang lillasyster omkring med en liten rosa vattenpistol och siktade och sa "bou!". Kommer förmodligen från storebror eller så spelar pappan alldeles för många skjutspel på dagtid... ;)
Så här såg det ut alldeles nyss...


Och så här lät det... ;) 
Blir hon en tomboy, månne?

14 juli 2012

Syskonen bus

Mina älskade små frön. :)

Parkhäng

Idag har vi hängt lite i parken. Fullt ös från båda barnen! :) 

6 juli 2012

Strandhäng

Igår, efter en förmiddag på stan med farmorn, hamnade vi vid Stenö Havsbad tillsammans med pappans gamla klasskompis och hans familj. Det var högst oplanerat och ingen av familjen hade badkläder med sig. Snälla farmorn införskaffade då genast nya badkläder till ungarna. Tack! Ångrar lite att jag själv inte införskaffade en ny bikini, för jag fick en schysst bonnebränna... :P


Storebror och nyfunna polaren Elliott busade runt och hade superkul på sin uppblåsbara haj och krokodil som Elliotts pappa varit snäll och köpa. Vi åt god hamburgare (lillasyster pannkakor) till middag vid stranden. Så skönt! Väldig trevlig strand och skönt i vattnet, men det berodde mest på hur långgrunt det faktiskt var. Ska nog försöka åka dit en sväng i helgen med mostern som kommer på besök.