19 maj 2013

Plötsligt händer det...

Just nu ligger lillasyster och sover i sin säng. Det var typ andra gången ever som hon somnade i den. Normalt sätt brukar hon alltid somna i min famn eller bredvid mig i soffan. Men nu känner jag att det är mer än dags att hon börjar sova helt själv och dessutom somna utan att dra mig i håret. Och jo, idag så läste jag en bok för henne, hon var inte glad när jag lade henne, men lugnade sig och sedan låg hon och myste lite medan jag satt bredvid henne på golvet och sedan somnade hon lugnt. Så skönt! Måste få det på rutin!

Annars har vi busat mest hela dagen. Drog till farfarn som lämnat ett stort paket på farstubron häromdagen. Något som inte alls fick plats på vår baksida som han trodde.

Två supernöjda ungar kan jag lova. ;) Kanske därför lillasyster somnade så gott också! Måste var helt slut efter allt studsande. ;) Vi slutade dessutom dagen med lekparkshäng med grannpojken och en massa rutschkaneåkning. Kan knappast bli bättre. ;)


Håll tummarna nu för att lillasyster fortsätter att sova snällt i sin säng större delen av natten...

12 maj 2013

Sådan mor, sådan dotter


Klart att lillasyster också ska ha målade tånaglar om mamma har det... 

6 maj 2013

Mina fina ungar

De här godingarna går inte av för hackor inte... ;) 


'nuff said

3 maj 2013

En liten filmsnutt


Min lilla gosunge börjar verkligen bli verbal. :) 

26 apr. 2013

Bildkavalkad, våren är här!




 Ja nu när mamman jobbar bara 75% så får vi lite mer kvalitétstid i familjen. :) Iaf någon vecka tills pappan börjar jobba han med, hurra! Just nu njuter vi av vårvärmen och att påta i trädgården och utforska vår omgivning. Dagislämningarna går superbra nu, de säger knappt hej då när man lämnar dem. Det är så skönt.

Lillasyster har blivit superbra på att prata! Hon pratar ofta om sin bror "Emij" (Eomer), vart han är, om han är uppe eller i ett annat rum eller bara "däj". Hon vet numer även vad hon heter att hon inte bara är "jag" utan även "Ajjinn".

Båda ungarna är uppskattade bland grannarna som gärna vill komma och hälsa och prata med dem ett slag. :) Det är ett riktigt barnvänligt område vi flyttat till. :)

14 apr. 2013

Gårdagens citat

Storebror börjar att träna med mamman men ledsnar snart. Sätter sig istället i trappen med lillasyster och äter chips. Här kommer hejjandet in. 

Storebror: Mamma, jag äter chips, mamma! Du får inga!

Mm tack för den liksom. ;)

Inskolade igen

Ja, bloggen har blivit mer än lovligt lidande. Förlåt. Men nu är i alla fall barnen inskolade igen, och kommer få gå 15h till en början då maken ännu ej blivit med jobb. På tisdag börjar jag elva så då kan jag följa med och lämna dem på morgonen. :) De verkar trivas bra i alla fall, även om storebror har klagat lite på att det inte är någon som vill leka med honom. De har ju bara gått några timmar om dagen i en vecka så det kommer ju att ge sig om några veckor.

Lillasyster har de velat ha sovandes inomhus på madrass, och det funkar visst inte så bra. Hon har alltid sovit ute i vagn tidigare, och sover så bra ute, så vi får se om de lyssnar på oss. Deras anledning till att hon inte fått sova ute var visst att de tyckte vagnen var så kall. Då kan man ju tycka att man kan ta in den medan de äter lunch, klä på henne och sedan köra ut henne i vagnen. Tror det ger sig också. :)

Förövrigt håller jag på och uppdaterar barnens önskelistor (se menyraden). Lillasyster blir ju snart två så det är väl på sin plats. Vissa saker önskar de sig tillsammans också... ;) får se om jag gör en gemensam också. :P
pussgurkorna