13 juni 2012

Familjefest

Igår var det familjfest vid Arkadien här på orten. Vi hängde med våra vänner, eller ja vi sprang efter dem i tipsspåret... ;) Vi var som vanligt lite sena i starten, plus bråkiga treåringar som inte riktigt vill göra som sina föräldrar, så de hade redan börjat gå utan oss. Hade jag vetat innan att det var en walk-about så hade jag tagit bekvämare skor, insektsnät till vagnen och myggmedel. ;) Det gick dock bra ändå. Våra vänner visade sig vara fenor på Rimbos historia och vann!

Efter promenade var det samkväm på Arkadien med flera band som spelade och allmänt kvällsmys. Lillasyster var dock övertrött, men lyckades nappa någon timme i alla fall. Dock var hon inte på sitt solskenshumör när hon vaknade. Storebror röjde runt med polarna och hade jättekul och diggade så klart musiken. :)
Även om jag var toktrött, så var det kul att komma ut lite och umgås med vännerna. Haha, för det var sååå länge sedan. ;) Dessutom så fick man ju en långpromenad på köpet! ;)

Jag känner dock att man inte hinner ses lika mycket nu när man jobbar, det blir liksom inte det här spontana parkhänget som ofta blev när man var hemma. Det krävs lite mer planering nu och jag är inte den som bjuder in mig själv till folk heller, även om man kanske har en stående inbjudan så vill man ändå ha det där okejet innan man kommer över, eller ordentlig inbjudan för den delen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning! Det gillar vi!