Det här året går till ända. Jag har blivit allt sämre att uppdatera den här bloggen, tyvärr. Mitt krut går till skrivandet just nu (läs mer här) och pendla till jobbet gör inte saken lättare. Vågar inte lova att bli bättre, men jag ska göra mitt bästa. ;)
Året har varit stundtals kaotiskt och omvälvande, men med kärlek och familj och vänner så klarar man det mesta.
Vi önskar er alla en riktigt god fortsättning och återkommer med bildbombning senare och en lite återblick på det gågna året. Nu ser vi fram emot nytt år och firande av det i Stockholm.
27 dec. 2014
3 sep. 2014
Första läxan
Ja, storebror har ju som bekant börjat förskoleklass den här terminen, och medan mamman har fullt upp med introdagar och utbildning på nya jobbet så landar den första läxan.
Så han har skrivit helt själv, men så klart med lite hjälp från pappan. När jag såg detta på jobbet under en rast blev den här mamman alldeles tårögd och var tvungen att visa upp det för kollegorna. Min lille pöjk har plötsligt blivit så stor! Han berättade när jag kom hem idag (har varit i sthlm i två dagar med övernattning, träffade båda ungarna en snabbis i morse) att han fått både mattebok och svenskabok. Min lille gosgubbe är plötsligt stor!
Så han har skrivit helt själv, men så klart med lite hjälp från pappan. När jag såg detta på jobbet under en rast blev den här mamman alldeles tårögd och var tvungen att visa upp det för kollegorna. Min lille pöjk har plötsligt blivit så stor! Han berättade när jag kom hem idag (har varit i sthlm i två dagar med övernattning, träffade båda ungarna en snabbis i morse) att han fått både mattebok och svenskabok. Min lille gosgubbe är plötsligt stor!
18 aug. 2014
Första skoldagen
Det var en förväntansfull stor liten kille som idag lämnades för sin första dag i förskoleklassen. Han möttes av grannflickorna och vännen Elliot. Och lyckades hamna i tidningen. Misstänkte det när fröken ringde och frågade om det var okej att Kuriren fotade, då vi glömt lämna in lappen med vårt godkännande. ;) Så då hamnade vår skruttunge (som inte är så liten länge) i tidningen. Citerad och på bild. :)
Lilla finingen! Det var inte så länge sedan han var en liten plutt! ;)
Lilla finingen! Det var inte så länge sedan han var en liten plutt! ;)
Om:
bilder,
Eomer,
förskoleklass,
i tidningen,
skolstart
17 aug. 2014
Tillbaka till vardagslunken
Imorgon är det förskoleklass och dagis som gäller för mina små troll. De har fått ett härligt långt sommarlov, men nu börjar allvaret. ;) Kan knappt förstå att storbus faktiskt börjar förskoleklass! De är båda förväntansfulla så jag vet inte hur det blir med att sova i natt. Är så tacksam för att jag börjar 10:15 imorgon och därför kan vara med och lämna storskrutt på skolan.
Om:
bilder,
Eomer,
förskoleklass,
på dagis,
skolstart,
syskonen bus
3 aug. 2014
Joråsattehm
Snart är sommarn slut. Vi skriver redan augusti och imorgon börjar dagis och sådant igen. Vet dock inte vart vi ska ta vägen med storebror då vi ej fått någon som helst information angående fritids eller förskoleklassen mer än att vi ska på informationsmöte den 12e. Känns ju... bra? Vet att han ska gå över till fritids från imorgon, men ingen inskolning eller dylikt har skett. Men, det ger väl sig antar jag. Pappan går fortfarande hemma så det är ju inte så att vi måste ha något svar just nu, men ändå.
På en gladare not kan jag meddela att jag faktiskt har nytt jonn från första september. Hejja mig! :) Sonen har tappat ytterligare en tand och dottern är en liten morrhoppa, men annars är hon söt och rar. ;)
På en gladare not kan jag meddela att jag faktiskt har nytt jonn från första september. Hejja mig! :) Sonen har tappat ytterligare en tand och dottern är en liten morrhoppa, men annars är hon söt och rar. ;)
Ja en bildkavalkad är ju alltid bra. ;)
17 juli 2014
13 juli 2014
Snabbsummering
Insåg att bloggen har blivit lite negligerad på sistone, men jag har uppdaterat min egoblogg lite mer frekvent, så hittar ni inget nytt här, kika in där. ;)
Vad har hänt sedan sist då? Jo, barnen har gått på sommarlov, storbus har gått sin sista dag på förskolan ever, till hösten väntar förskoleklass och fritids. Vi har varit ute på lite äventyr, hängt med härliga vänner från Stockholm som är på besök i Hälsingland. Helt underbara människor som man bara älskar att vara med.
Bara den senaste veckan har vi hunnit med Delsbostämman, Växbo, Orbaden och mys i stugan de bor i. Är väldigt tacksam för att jag haft flera korta dagar i veckan. ;)
Vi har det med andra ord väldans bra och njuter av solen och i viss mån ledighet (trots att jag jobbar för fullt ;) ).
Vad har hänt sedan sist då? Jo, barnen har gått på sommarlov, storbus har gått sin sista dag på förskolan ever, till hösten väntar förskoleklass och fritids. Vi har varit ute på lite äventyr, hängt med härliga vänner från Stockholm som är på besök i Hälsingland. Helt underbara människor som man bara älskar att vara med.
Bara den senaste veckan har vi hunnit med Delsbostämman, Växbo, Orbaden och mys i stugan de bor i. Är väldigt tacksam för att jag haft flera korta dagar i veckan. ;)
Vi har det med andra ord väldans bra och njuter av solen och i viss mån ledighet (trots att jag jobbar för fullt ;) ).
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


















