Igår fyllde storebror hela år! Tänk vad tiden går! Känns ju som igår man fick det lilla byltet i sin famn. ;) Vi firade så klart med fullt hus, tårta och kakor.
Beställde den fina El Chupacabra-tårtan från Tårterian här i stan. Fylld med hallonmousse och dumlefluff. Så himlarns gott måste jag säga! Många vänner dök upp, morfar och Birgit kom från Stockholm och femåringen konstaterade glatt att det var nästan bättre än julafton! :) Det är ett riktigt bra betyg.
30 dec. 2013
21 dec. 2013
God jul!
Nu när alla julkort gått ut, så kan jag posta årets julkort här! ;)
Hoppas att alla får en mysig jul! Tyvärr lyser ju snön med sin frånvaro, verkar inte heller som att den kommer tillbaka... :(
Hoppas att alla får en mysig jul! Tyvärr lyser ju snön med sin frånvaro, verkar inte heller som att den kommer tillbaka... :(
19 dec. 2013
Julkort, done!
With a little help from my little friend...
Han konstaterade glatt det var nästan som att jobba på ett jobb. ;) Lillasyster somnade dock under tiden, så får ni ett julkort utan krumelurer från henne, ha överseende! ;)
Han konstaterade glatt det var nästan som att jobba på ett jobb. ;) Lillasyster somnade dock under tiden, så får ni ett julkort utan krumelurer från henne, ha överseende! ;)
8 dec. 2013
Tomten, besök, pepparkakor och snö
Ja, sämre kan man ha det! ;) Idag blev det äntligen dags för pepparkakebak. Jag var lite orolig för degen, man glömmer ju mellan varven hur det ska vara. Men den kanske blev i hårdaste laget, men god i alla fall. Barnen var nöjda!.
Igår fick vi besök av Jessica och hennes son Casper, så det har varit fullt ös här hemma! :) Vi träffade även tomten på grötfesten med bostadsrättsföreningen och fick julklappar! :) Storebror blev jättenöjd för sin vikingahjälm och lillasyster fick en fin bok och två små baddjur. :)
Lillasyster har även fått en fullstor säng av farmor. Gissa om hon gick och la sig och somnade på ett kick idag? ;) Får se hur länge det varar... :P
Igår fick vi besök av Jessica och hennes son Casper, så det har varit fullt ös här hemma! :) Vi träffade även tomten på grötfesten med bostadsrättsföreningen och fick julklappar! :) Storebror blev jättenöjd för sin vikingahjälm och lillasyster fick en fin bok och två små baddjur. :)
Lillasyster har även fått en fullstor säng av farmor. Gissa om hon gick och la sig och somnade på ett kick idag? ;) Får se hur länge det varar... :P
1 dec. 2013
Julat var det här!
Det är ju första advent, så nu har vi julat bloggen! :) Tog lite julkortsbilder för någon vecka sedan och de passade ypperligt bra in här i bloggen måste jag säga! :)
30 nov. 2013
Eomer-galore
Eomer imponerar på mig i princip varje dag. Helt plötsligt går han runt och ser så där jättestor ut. Han har sådan fantasi att en annan häpnar. Han berättar historier, hittar på sånger och skriver önskelista till tomten. Men SMÅ bokstäver i ordet tomten! När hände detta? Om 29 dagar fyller han fem och min förstfödde är inte en liten plutt längre utan snart en stor kille som börjar skolan. Jikes.
Vart sjutton tog de här fem åren vägen?
Vart sjutton tog de här fem åren vägen?
17 nov. 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









