5 maj 2014
22 apr. 2014
Påskmys
Så var påsken slut för det här året. Blev en blixtvisit i Stockholm för att träffar morfarn och Birgit m familj, plocka hem saker från landet som ska säljas och så hann vi träffa några av våra underbara Rimbovänner som vi inte träffat på nästan ett år. Det blev en kort men intensiv bortavistelse med andra ord. ;)
Igår avslutade vi helgen med en spontan grillkväll med grannarna (eller frun i huset den här gången då maken var sjuklig ;)). Mycket trevligt. Det var så varmt och skönt att barnen tyckte det var sommar och sprang omkring barfota i shorts och kortbyxor. :P
Med andra ord har vi haft en härlig påskhelg och hoppas att ni också har haft det och solen har skinit på er alla!
Igår avslutade vi helgen med en spontan grillkväll med grannarna (eller frun i huset den här gången då maken var sjuklig ;)). Mycket trevligt. Det var så varmt och skönt att barnen tyckte det var sommar och sprang omkring barfota i shorts och kortbyxor. :P
Med andra ord har vi haft en härlig påskhelg och hoppas att ni också har haft det och solen har skinit på er alla!
17 apr. 2014
Glad påsk!
Mina busungar önskar er alla en supertrevlig påsk!
Stortrol l fick en spidermandräkt av farmor i påskpresent och blev så glad att han nästan "svimma". :P Lilltroll fick en mjuklift till dockorna. :)
15 apr. 2014
Sonen har gröna fingrar
När vi flyttade in i huset för drygt ett år sedan, fick sonen för sig att han ville spara fröer från en chilifrukt (eller möjligtvis paprika, vi är inte säkra i dagsläget) för att sedan så dessa. Vi lade dem i en låda för att torka, sen glömde vi bort dem. Tills nu. Satte dessa för drygt en vecka sedan, och de prunkar redan. Sonen är mycket stolt! :)
Såg häromdagen att sonens ögonfärg har börjat ändras också. Nu är det brunt längst in runt irisarna. Spännande att se hur ögonfärger ändras. Både jag och maken har ju gröna eller grönmelerade ögon men bruna finns i släkten. :)
Såg häromdagen att sonens ögonfärg har börjat ändras också. Nu är det brunt längst in runt irisarna. Spännande att se hur ögonfärger ändras. Både jag och maken har ju gröna eller grönmelerade ögon men bruna finns i släkten. :)
28 mars 2014
Dagens Eomer
Sonen lägger sig i när jag diskuterar min blivande fantasybok med maken (min största hejapåare och hjälpreda), "Varför ska hon [min alvprinsessa] lära sig slåss?" frågar han.
"För att hon är tuff", svarar jag.
"Meh, man får inte slåss", säger han.
"Okej, hon lär sig krigskonster", säger jag.
"Varför då?"
"För att hon är cool", svarar jag.
"Men jag vill också lära mig kriga", säger han.
"När du blir 19 så kanske du får göra lumpen", säger jag.
"Vad är det?" frågar han.
"Militärtjänstgöring, där man får lära sig skjuta med gevär", svarar jag.
"Med laserpistol?!" frågar han. Dock inte lika impand när han får reda på att det antagligen inte finns något sådant fancy...
Good booktalk med femåring...
"För att hon är tuff", svarar jag.
"Meh, man får inte slåss", säger han.
"Okej, hon lär sig krigskonster", säger jag.
"Varför då?"
"För att hon är cool", svarar jag.
"Men jag vill också lära mig kriga", säger han.
"När du blir 19 så kanske du får göra lumpen", säger jag.
"Vad är det?" frågar han.
"Militärtjänstgöring, där man får lära sig skjuta med gevär", svarar jag.
"Med laserpistol?!" frågar han. Dock inte lika impand när han får reda på att det antagligen inte finns något sådant fancy...
Good booktalk med femåring...
23 mars 2014
Vi gillar: Helg!
Barnen ritar och skriver. Överst vänster: Lillasyster har ritat av mig! *stolt!* Och till höger, storebror skriver dagbok med lite hjälp.
Sedan tittar vi på Let's Dance...
14 mars 2014
Vårbarn
Just nu försöker jag så gott det går njuta av mina "lediga" dagar. Det är rätt lätt när vårsolen skiner och barnen är glada över att få vara ute mest hela tiden. ;)
Sen att jag blivit überförkyld är ju en helt annan historia...
Sen att jag blivit überförkyld är ju en helt annan historia...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


























