12 feb. 2014
Vi gillar: Melodifestivalen!
4 feb. 2014
Den här donnan är blöjfri!
Sedan några veckor tillbaka har vi ingen användning för blöjor längre! Tjoho! Det har gått snabbt och smidigt med bara några få olyckor. Jag är så stolt!
Dock har hela familjen legat däckad i hög feber och förkylning. Mindre roligt. Storebror hade uppåt 40 grader när det var som värst, jag och lillasyster kom lindrigast undan med under 39, men hostar och snörvlar lite till och från. Men idag blir det äntligen dagis för busungarna, men pappan ska till läkarn då han hostar som en galning.
30 dec. 2013
Femåringen!
Igår fyllde storebror hela år! Tänk vad tiden går! Känns ju som igår man fick det lilla byltet i sin famn. ;) Vi firade så klart med fullt hus, tårta och kakor.
Beställde den fina El Chupacabra-tårtan från Tårterian här i stan. Fylld med hallonmousse och dumlefluff. Så himlarns gott måste jag säga! Många vänner dök upp, morfar och Birgit kom från Stockholm och femåringen konstaterade glatt att det var nästan bättre än julafton! :) Det är ett riktigt bra betyg.
Beställde den fina El Chupacabra-tårtan från Tårterian här i stan. Fylld med hallonmousse och dumlefluff. Så himlarns gott måste jag säga! Många vänner dök upp, morfar och Birgit kom från Stockholm och femåringen konstaterade glatt att det var nästan bättre än julafton! :) Det är ett riktigt bra betyg.
21 dec. 2013
God jul!
Nu när alla julkort gått ut, så kan jag posta årets julkort här! ;)
Hoppas att alla får en mysig jul! Tyvärr lyser ju snön med sin frånvaro, verkar inte heller som att den kommer tillbaka... :(
Hoppas att alla får en mysig jul! Tyvärr lyser ju snön med sin frånvaro, verkar inte heller som att den kommer tillbaka... :(
19 dec. 2013
Julkort, done!
With a little help from my little friend...
Han konstaterade glatt det var nästan som att jobba på ett jobb. ;) Lillasyster somnade dock under tiden, så får ni ett julkort utan krumelurer från henne, ha överseende! ;)
Han konstaterade glatt det var nästan som att jobba på ett jobb. ;) Lillasyster somnade dock under tiden, så får ni ett julkort utan krumelurer från henne, ha överseende! ;)
8 dec. 2013
Tomten, besök, pepparkakor och snö
Ja, sämre kan man ha det! ;) Idag blev det äntligen dags för pepparkakebak. Jag var lite orolig för degen, man glömmer ju mellan varven hur det ska vara. Men den kanske blev i hårdaste laget, men god i alla fall. Barnen var nöjda!.
Igår fick vi besök av Jessica och hennes son Casper, så det har varit fullt ös här hemma! :) Vi träffade även tomten på grötfesten med bostadsrättsföreningen och fick julklappar! :) Storebror blev jättenöjd för sin vikingahjälm och lillasyster fick en fin bok och två små baddjur. :)
Lillasyster har även fått en fullstor säng av farmor. Gissa om hon gick och la sig och somnade på ett kick idag? ;) Får se hur länge det varar... :P
Igår fick vi besök av Jessica och hennes son Casper, så det har varit fullt ös här hemma! :) Vi träffade även tomten på grötfesten med bostadsrättsföreningen och fick julklappar! :) Storebror blev jättenöjd för sin vikingahjälm och lillasyster fick en fin bok och två små baddjur. :)
Lillasyster har även fått en fullstor säng av farmor. Gissa om hon gick och la sig och somnade på ett kick idag? ;) Får se hur länge det varar... :P
1 dec. 2013
Julat var det här!
Det är ju första advent, så nu har vi julat bloggen! :) Tog lite julkortsbilder för någon vecka sedan och de passade ypperligt bra in här i bloggen måste jag säga! :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








