12 juni 2012

Saker man inte vill höra från sin 3 åring...

Kan säga att jag var nära att ta fram rotborste och såpa och tvätta storebrors tunga igår. Han var något oumbärlig och otroligt dryg och bara sa emot mig vad jag än sa och till slut bad jag honom, vänligt men bestämt, att gå in på rummet och lugna ner sig. Vet ni vad ungen säger då?!
"Fuck you!" Jisses vad arg jag blev. Var har han lärt sig sådant språk? Inte av oss i alla fall. Så jag frågade honom och det visade sig att det var en äldre pojke på dagis som brukar säga sådant. Jag förklarade då att det är ett mycket fult uttryck och jag inte vill att han ska säga sådant, oavsett vad andra barn säger.

Just nu är jag ännu gladare för att det blir åldersindelat på förskolan från augusti, vill jag lova. Det där är ju verkligen inget man vill att ens treåring ska springa runt och säga till folk. :/ 

Han verkar ha kommit in en jobbigare period igen, där han säger emot, testar och är allmänt dum mot sin syster. Tjuvnyp här och där och dessutom inte slutar när man säger till honom. Det är bara att bita ihop och räkna till 100 eller så. ;)

Vill hellre se honom så här, gosig och snäll, och lekandes med lillasyster som den fina storebror han är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din hälsning! Det gillar vi!