27 jan. 2013

Long time no see.

Dagarna försvinner i hastig takt märker jag. Har varit lite ego, då jag koncentrerat mig mycket på att få fram ett bidrag till en novelltävling (se min egoblogg).

Syskonen bus växer och frodas, kan jag meddela. ;) Lillasyster blir mer och mer verbal och det dyker upp nya ord varje dag. Hon gillar att härmas, och framför allt är det storebror som är den störste inspirationskällan till nya upptåg. Önskar att jag kom mig för att filma någon dag vid middagsbordet. Gör storebror en sak, så tar det inte många sekunder förrän lillasyster gör exakt likadant. Detta medför dock att storebror inte riktigt har samma friheter som tidigare. Nu får man hindra honom att göra tokigheter som att klättra på saker och hoppa ner från saker, sådant som lillasyster gärna vill göra, men absolut inte borde. ;)


Storebror utvecklas också, han tar också efter oss mycket. Sättet vi pratar på eller uttryck. Idag ville han färsk basilika på köttfärssåsen och tyckte att "det doftar underbart". ;) Dock har han kommit in i en period då han tycker att det är morgon vid fyratiden och måste gå upp och titta på teve/netflix på tabben. Eller snarare, han vill hålla på med tabben och känner ett väldigt starkt behov av att göra det tidigt på morgonen. Det vore helt okej, om det inte vore för att han inte har lärt sig att var tyst. Visst, han stänger vår dörr, MEN han sitter ändå och sjunger eller skriker i kapp med det han tittar på. Detta medför då att han somnar mitt i middagen på kvällen och så vaknar han alldeles för tidigt igen. Den onda cirkeln, ni vet. Att få honom att vila lite mitt på dagen på helgerna funkar inte heller. Han tvärvägrar, och blir således grinig och relativt omöjlig att ha att göra med framåt fyrasnåret och så sover han knappt två timmar senare utan möjlighet till att hålla honom vaken. Några tips?

Han vill hemskt gärna hjälpa till med allt just nu. Han gillar att hjälpa till med middagen till exempel och det är ju bara kul. Igår lagade han och pappa pizza medan jag och lillasyster städade. Lillasyster hämtar gärna våra saker, även om vi inte vill ha dem, säger att det är våra och ger dem till oss. Hon tycker om att kasta skräp, eller ja allt egentligen, i sopkorgen, att läsa böcker och härma oss i familjen. :)

Och snart flyttar vi. Det närmar sig med stormsteg nu!

1 kommentar:

  1. Jaa,du detta är inte lätt att han somnar så...Har inget tips mer än att försöka göra sånt han tycker är jätteroligt,fast detta har du säkert redan testat ;)
    Så söta de är ♥
    Spännande med flytt snart :) Kram Kram

    SvaraRadera

Tack för din hälsning! Det gillar vi!